Офіс президента давав вказівки телеканалу "Дім", як подавати новини – ЗМІ

2 хвилини
5,1 т.
У ЗМІ заявили про цензуру на каналі 'ДОМ' з боку ОП

Ексспівробітники телеканалу "Дом", який наразі мовить російською на окуповані території, проходили через цензуру під час написання новин. Вказівки щодо "правильного оформлення" нібито надходили від Офісу президента.

Як повідомила "Українська правда", керівництва на "Домі" з часів його створення вже через рік після обрання президентом Володимира Зеленського, не бракувало. Неофіційним керівником або ж ідеологом називають режисера серіалу "Слуга народу" Олексія Кирющенка – технічно він відбирав усі зовнішні проєкти, які йшли в ефір.

Однак, зазначається, що він – громадянин Росії, тому офіційно керувати українським каналом не міг. Натомість ці функції виконує Юлія Островська, яка раніше працювала директоркою з виробництва у студії "Квартал-95". Окрім них, російськомовний український телеканал має ще безліч менеджерів та керівників. І на останній сходинці, між керівництвом і журналістами, випусковими редакторами, перебувала Ксенія Герасименко, яка відповідала за новини і "робила вона це особливо завзято", пише видання.

Відео дня

За словами колишніх співробітників, саме Герасименко передавала вказівки з написання новин від ОП, сварила працівників, коли вони "перемогу подали не як перемогу", а потім видаляла такого роду повідомлення в месенджерах.

Зазначається також, що частину вказівок було чітко визначено і подано у письмовій формі. Так, наприклад, фронт можна було називати лише "лінією розмежування", бойовиків – "незаконними збройними формуваннями". Заборонено використання слів "війна", "конфлікт", "ворог". Також були вказівки "усні" або "і так зрозумілі з позиції Ксенії (Герасименко. – Ред.)".

Колишні працівники повідомили, що мали постійно згадувати в новинах президента Зеленського, ОП, кредити "5-7-9%" та добре відгукуватись про тогочасного міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексія Резнікова.

"Фактично це канал – пресслужба Офісу президента", – поділився з УП один з експрацівників каналу.

Він наголосив, що необхідно було висвітлювати всі позитивні для ОП події і щоразу мало не писати твір, як краще "похвалити президентські програми".

Після отримання такої інформації видання звернулося до керівництва телеканалу щодо пояснень. Там спершу погодилися письмово відповісти на запит, але, отримавши запитання, назвали їх "провокаційними" та не знайшли на них часу.

Нагадаємо, у жовтні український телеканал "Дом", створений для жителів ОРДЛО та Криму, відзначився показом фільмів із пропагандою комунізму. Глядачів обурив той факт, що на такий крок пішло ЗМІ, яке фінансується українцями-платниками податків.

Українці нагадали, що канал створювався державою для протидії російській пропаганді, яку країна-агресор поширює серед жителів ОРДЛО, натомість на ньому транслюють якраз той контент, якому мовник мав би протидіяти.

Також раніше "Дом" продемонстрував карту Російської Федерації із позначенням на ній тимчасово окупованого Криму. Керівництво телеканалу публічно звернулося до Служби безпеки України для допомоги в проведенні внутрішнього розслідування ситуації. Представники каналу зазначили, що в графічній заставці "раптово" з'явилося зображення Криму і так само раптово зникло.

Як повідомляв OBOZREVATEL:

  • Національна рада з питань теле- і радіомовлення надіслала попередження про порушення керівництвом каналу українського законодавства. Це сталося, коли 5 липня в ефірі передачі "Російський щоденник" на телеканалі "ДОМ" транслювали географічну карту Росії з Кримом.

  • Влітку 2021 року президент України Володимир Зеленський дав велике інтерв'ю телеканалу "Дом". У ньому він назвав умови припинення війни на Донбасі та висловив упевненість, що тимчасово окуповані території повернуться до складу нашої країни.