РНБО оприлюднила список проросійських Telegram-каналів: просувають ворожі наративи

2 хвилини
18,3 т.
РНБО оприлюднила список проросійських Telegram-каналів: просувають ворожі наративи

Рада національної безпеки і оборони України опублікувала список проросійських Telegram-каналів. Ці інтернет-ресурси, як з'ясувала РНБО, поширюють дезінформацію на користь країни-агресора.

У список увійшли 11 ресурсів, сказано в звіті Центру протидії дезінформації при РНБО. Там ідеться, що ці акаунти системно просувають проросійські наративи щодо Глосарію – так званого словника з рекомендаціями, як правильно називати дії Росії, окупацію Криму і частини Донбасу, а також переселенців.

Йдеться про такі Telegram-канали:

  • Klymenko Time

  • VESTI

  • Шептун

  • First

  • Новоstnoy.

Серед них є й акаунти персональних блогів:

Відео дня
  • Юрий Ткачев

  • Андрей Манчук

  • КОРНИЛОВ

  • Максим Могильницький

  • Вадим Рабинович

  • Moroz.Live.

Як наголошується, ці ресурси після публікації Глосарію почали поширювати наративи з приниженням національної гідності українців, а Революцію Гідності на Майдані Незалежності називають "переворотом".

Йдеться про 11 каналів
  • Klymenko Time – канал із 53 тисячами підписників. Належить Олександру Клименку – ексміністру доходів і зборів часів Віктора Януковича. Як ідеться у звіті, проєкт часто випускає публікації проросійського характеру, а також ті, що спрямовані проти української влади.

  • Vesti – канал видання Vesti.ua, яке входить у "Мультимедіа-інвест груп" (глава Ольга Семченко – цивільна дружина Клименка).

  • Шептун – анонімний канал про політику. Публікує неперевірену інформацію і цитує прокремлівських пропагандистів.

  • First – як зазначили в РНБО, аналіз взаємодії з іншими каналами показав, що він належить до пулу, підтримуваного Росією.

  • Новоstnoy – це канал-прокладка, яка використовується для поширення публікацій прокремлівських каналів.

Йдеться про 11 каналів

У Центрі також з'ясували, що канали First і Шептун адмініструє користувач "@A_menejer". Цей обліковий запис належить людині, яка, як з'ясувала Служба безпеки, адмініструє мережу каналів.

Схема взаємодії

Серед них також канали "Легітимний", "Резидент" та "ЗеРада". Її особа встановлена, її оголошено в розшук.

Адміністратора оголосили в розшук

"Усі "дуже ображені та занепокоєні" публікацією Глосарію канали належать до пулу О. Клименка або напряму куруються РФ. Шляхом маніпулювання інформаційними потоками вони утворили мережу з телеграм-каналів, що постійно взаємодіють один з одним. За допомогою безперервних цитувань та перепостів створюється ілюзія незалежної думки каналу, що підкріплена посиланням на більший, і, відповідно, "поважніший" канал. Хоча насправді вони є лише "ретрансляторами" наративів РФ, що замасковані під так звану "українську опозицію", – йдеться у звіті.

Як повідомляв OBOZREVATEL, радниця президента України і представниця делегації в ТКГ, яка також є членкинею наглядової ради Укрексімбанку, Вікторія Страхова назвала "конфліктом" російсько-українську війну на Донбасі. Це обурило українців, які дорікнули її в тому, що вона не називає речі своїми іменами.