Яка Панама? В ЄС показали, як російські ЗМІ писали про офшори Путіна

10,1 т.
Яка Панама? В ЄС показали, як російські ЗМІ писали про офшори Путіна

У російських ЗМІ був представлений досить широкий спектр позицій щодо офшорного скандалу, фігурантом якого був і президент Росії Володимир Путін.

Про це йдеться в огляді дезінформації DisinfoReview, який зробила Європейська служба зовнішніх зв'язків.

Як повідомляється, популярний російський блогер Ілля Варламов показав ситуацію, якою вона бачилася станом на 12 годину дня 4 квітня, в інфографіку, яка була широко розтиражована в соціальних мережах. Разом з тим, частина російських ЗМІ написали про офшорний скандал вже після публікації інфографіки.

"Залишаючи за дужками найбільш лояльні Кремлю (позначені червоним) і явно критично налаштовані до Кремля ЗМІ ("Слон", "Дождь"), ми бачимо, що цілий ряд важливих ЗМІ був готовий опублікувати критичну інформацію про російського президента і його найближче оточення. Серед них видання, що традиційно вважаються "нейтральними" ("РБК", "Ведомости") або "нейтральними, але схильними до прокремлівської позиції" ("Газета.ru", "Московський комсомолець")", - зазначили в Європейській службі зовнішніх зв'язків.

Окремо в ЄС зазначили позицію таблоїду LifeNews, який повідомив про скандал, "але тільки в тій частині, яка стосується президента України Петра Порошенка".

"Позитивним можна вважати той факт, що інформаційні агентства з верхньої частини таблиці порахували, що з професійної точки зору їм необхідно повідомити про цю новину. Хоча, наприклад, агентство "РИА Новости", яке належить державі, опублікувало повідомлення дуже пізно для новинного агентства (00:11 за московським часом, тобто більш ніж через дві години після появи новини). При цьому як в заголовку, так і тексті повідомлення обачно використовувалося слово "нібито" - з метою показати, що "справжність документів ніким не підтверджена", - зазначили в огляді дезінформації.

В ЄС також наголосили на запізнілій реакції на офшорний скандал телеканалу Russia Today.

"В опублікованому на сайті телеканалу в неділю, 3 квітня, дуже короткому першому матеріалі про "Панамський скандал" немає згадок про підозри на адресу президента Путіна. Друга стаття, опублікована пізно вранці у понеділок, 4 квітня, починається зі слів: "Антипутінські настрої на заході досягли точки кипіння, і це значною мірою унеможливлює розмови про Росію в позитивному ключі", - заявив прес-секретар президента Дмитро Пєсков, коментуючи так звані "панамські документи", - пишуть в огляді.

У DisinfoReview також окремо зазначили, що відомий російський журналіст Олег Кашин був одним з багатьох, хто поділився в соціальних мережах фотографією московської зупинки.

Як повідомляв "Обозреватель", сам Путін заявив, що в панамських документах немає нічого корупційного, та й про нього там не пишуть.

РосіяФейки російських ЗМІпанамські документиВолодимир ПутінСергій Ролдугіна