Нововведення на медіаринку Казахстану: російські телеканали опинилися під ризиком закриття

15,8 т.
Нововведення на медіаринку Казахстану: російські телеканали опинилися під ризиком закриття

Вже в 2016 році провідні російські телеканали можуть припинити мовлення в Казахстані у зв'язку з внесенням казахським парламентом поправок до закону "Про телерадіомовлення", які підписані президентом країни Нурсултаном Назарбаєвим цієї осені.

Відео дня

Про це повідомляє Комерсант.

Як йдеться в законі, з 1 січня в Казахстані буде заборонено розміщувати рекламу на зарубіжних телеканалах. А оскільки реклама - це головний витік доходу телеканалу, то це, по суті, рівносильно забороні на ретрансляцію більшості російських телеканалів.

Більше того, іноземцям доведеться відкрити в республіці Казахстан свої представництва. При цьому частка іноземного каналу, пов'язаного з держструктурами в юридичній особі, не зможе перевищувати 20%. Крім того, з 1 січня 2017 на керівних посадах такої компанії також не зможуть бути іноземні громадяни. Тобто редактор і директор повинні обов'язково бути казахами.

Читайте: Російські ЗМІ вирішили, що Україна слабо критикує Путіна: інфографіка

Відомо, що Минкомсвязь веде переговори про пом'якшення цих норм.

Про пом'якшення нововведень просять також кабельні оператори Казахстану, які у разі відмови втратять чималу частину доходу. Адже, згідно з поправками, з 1 січня 2016 року мовна оператори Казахстану не зможуть показувати рекламу при ретрансляції іноземних телеканалів. А російські канали, зокрема, "Росія 24", "Росія К", "РТР-Планета", "Перший канал", "Russia Today", "РЕН ТВ", поширюють свої закордонні версії через кабельні мережі. Але оскільки реклама наповнює бюджет телеканалу, всі вони виявилися під ризиком закриття. Відповідне звернення телеканали направили Нурсултану Назарбаєву.

На їхню думку, поправки "носять дискримінаційний характер", адже після вступу їх у дію іноземним каналам доведеться просто піти з казахського медіаринку.

Як повідомляв "Обозреватель", Окружний адміністративний суд Києва заборонив трансляцію в Україні ще одного російського телеканалу.