newspaper
flag
УкраїнськаУКР
flag
EnglishENG
flag
PolskiPOL
flag
русскийРУС

За кремлівською "фабрикою тролів" стоїть "кухар Путіна" - CNN

10,2 т.
За кремлівською 'фабрикою тролів' стоїть 'кухар Путіна' - CNN

Російський олігарх Євген Пригожин, названий пресою "кухарем" президента Росії Володимира Путіна, фінансував так звану кремлівську фабрику тролів.

Про це розповідається у розслідуванні CNN, переклад якого опублікував "Новий Час".

Американські слідчі вважають, що компанія Пригожина фінансувала російську "фабрику тролів", яка використовувала соціальні мережі для поширення підроблених новин під час президентської кампанії у 2016 році в США, повідомили кілька чиновників, поінформованих про розслідування.

Читайте: Facebook посилить свої правила через пропаганду РФ

За даними внутрішніх документів "фабрики", один із відділів компанії під назвою Департамент провокацій, займався вкиданням фейкових новин і створенням соціального розколу на Заході.

"Пригожин - один із найближчих наближених Кремля. Його компанія, ймовірно, є головним спонсором, яка базується у Санкт-Петербурзі Internet Research Agency (IRA), секретної технологічної фірми, згідно з американськими чиновникам і документам, з якими ознайомилася CNN", - сказано в матеріалі .

Журналісти нагадали, що бізнесмен потрапив під санкції Мінфіну США в грудні 2016 року за фінансову підтримку російської військової окупації українських територій. Дві з його компаній, зокрема його підприємство в сфері громадського харчування, також потрапили під санкції американського Мінфіну в 2017 році.

Читайте: Як Facebook допоміг вкрасти Крим: ЗМІ викрили прокремлівських тролів

ЗМІ вдалося роздобути безліч документів з компаній Пригожина, які містять додаткові докази його зв'язків з фабрикою тролів.

По одному з контрактів IRA надавалися способи моніторингу соціальних мереж і "система автоматизованого просування в пошукових системах".

Інші документи свідчать, що щомісячний бюджет IRA у 2013 році становив близько $1 млн, розділених між відділами, які займалися діяльністю на російській мові і використанням соцмереж англійською.

Як повідомляв "Обозреватель", раніше колишній співробітник "фабрики тролів" розповів, як Кремль втручався у президентські вибори в США.