Газета Лукашенко опублікувала компромат на опозицію

881
Газета Лукашенко опублікувала компромат на опозицію

Газета "Радянська Білорусь" (друкований орган адміністрації президента) почала публікацію серії матеріалів, що компрометують опозицію. Видання оголосило, що ознайомить читачів з якимись "розсекреченими документами", які доводять участь опозиціонерів і якихось зарубіжних сил в антипрезидентському змові. Незабаром після недавніх президентських виборів і розгону акцій протесту, організованих опозицією, Олександр Лукашенко, нагадаємо, пообіцяв оприлюднити компромат на своїх опонентів. Ці матеріали він охарактеризував як "білоруський WikiLeaks". У статті "СБ", опублікованій 14 січня, зазначається, що відповідні документи були передані виданню "за вказівкою глави держави". У статті "За лаштунками однієї змови" підтверджується офіційне трактування подій, згідно з якою радикально налаштовані опозиціонери після виборів намагалися повалити владу, діючи при цьому за вказівкою зарубіжних спецслужб. "На Заході не могли не бачити, що серед кандидатів в президенти немає жодної реально значимої фігури ... але на це ніхто уваги не звертав, - пише "СБ". - Головним було змістити Лукашенко, поставити на чолі країни якусь слухняну маріонетку ... ". Видання стверджує, що до Мінська в рамках цього плану "буквально валізами перевозилися сотні тисяч доларів", а роль координаторів грали в тому числі і деякі посли країн ЄС. Раніше, нагадаємо, Лукашенко заявив, що на кордоні Білорусі було затримано кур'єра, який віз 200 тисяч доларів для місцевих опозиціонерів. При цьому стверджувалося, що в число спонсорів білоруської опозиції входить у тому числі і "російський бізнес". В опозиції, у свою чергу, визнавали, що отримували гроші з зарубіжних (у тому числі російських джерел), проте відкидали звинувачення в отриманні грошей від зарубіжних спецслужб. Стаття в "СБ" містить як авторський текст, так і витримки зі згаданих документів. Стверджується, зокрема, що до заворушень, які відбулися після виборів, "доклали руку насамперед спецслужби Польщі і Німеччини". Вони, як заявляє газета, співпрацювали з громадянською кампанією "Говори правду", якою керував один з опозиційних кандидатів у президенти Володимир Некляєв. Видання наводить витяг з протоколу допиту якогось функціонера ДП (його ім'я не вказано), який заявляє, що гроші його соратникам надходили з Німеччини. Повідомляється також, що правоохоронним органам Білорусі "достеменно відомі обставини зустрічі керівника кампанії" Говори правду "із співробітниками іноземних розвідок М ., К. і Ш. (які конкретно країни вони представляли, не уточнюється) в одному з кафе Брюсселя ". Газета пише, що політик був натхнений цією зустріччю, а тепер "з гіркотою жалкує про скоєне" (екс-кандидату при цьому приписана фраза "Мене використали як г. .. н", кому і за яких обставин вона була сказана, видання не уточнює ), пише Lenta . Антипрезидентські акції протесту в Мінську пройшли увечері 19 грудня . Опозиція відмовилася визнавати перемогу Лукашенка на виборах і оголосила про створення "уряду народної порятунку". Після того як група протестуючих на площі Незалежності стала ломитися в будівлю уряду, учасників мітингу розігнав ОМОН. Багато хто при цьому були побиті. Лідери опозиції, включаючи декількох колишніх кандидатів у президенти, заарештовані . На них завели кримінальну справу про організацію масових заворушень .