УкраїнськаУКР
EnglishENG
PolskiPOL
русскийРУС

Цензура на російському радіо: ліберали і Америка - наші вороги

1,0 т.
Цензура на російському радіо: ліберали і Америка - наші вороги

На одному з найбільших новинних ресурсів російського радіоефіру введена жорстока цензура. " Газете.Ru "стали відомі порядки, які ввело нове керівництво" Російської служби новин "(РСН). В ефірі заборонено згадувати лідерів опозиції, головними ньюсмейкерами оголошені "Єдина Росія" та Громадська палата.

У "Руську медіагрупу" входять "Русское радио", "Російська служба новин", "Монте-Карло", "Танго", "Динаміт", "Максимум", "ХитFM".

Всеволод Нерознак / фото "Радіо Портал"Зміна керівництва "Російської служби новин", яка сталася на минулому тижні, нагадувала спецоперацію. Для радикальної зміни всієї політики інформаційного підрозділу "Російської медіагрупи" (РМГ), який готує новини не тільки на власній частоті 107.00 FM, а й для всіх радіостанцій холдингу, знадобилося менше доби. В один день, 10 квітня, змінилося керівництво "Рен-ТВ", "Російської служби новин" (РСН) і "Радіо Росії". На державну радіостанцію пішов один з колишніх акціонерів РМГ Сергій Архипов, на "Рен-ТВ" рокірнулі керувати менеджерів "Радіо Росії", а в РСН висадився десант з "Першого каналу". З посади гендиректора РСН був звільнений Михайло Бакланов, який очолював її з моменту заснування протягом 12 років. Того ж дня журналістський колектив радіостанції познайомили з новим начальством - членом Громадської палати, директором дитячих програм "Первого канала" Олександром Школярем, який став гендиректором, і ведучим новин "Першого каналу" Всеволодом Нерознака, який став головним редактором.

Як розповів "Газеті. Ru "один з діючих співробітників РСН, на зборах Школяр і Нерознак зачитали нові правила інформаційної політики. "Наші ньюсмейкери - перші особи" Єдиної Росії "і члени Громадської палати. Якщо йдеться про правозахисників, то це офіційні правозахисники - Володимир Лукін і Елла Памфілова ", - передає слова Нерознака співробітник" Російської служби новин ".

"Було поставлено завдання робити позитивні новини - не менше 50% позитиву і обов'язково позитивна новина наприкінці", - пояснив журналіст. "Нам заявили, що наші слухачі - забезпечені люди, яким потрібен позитив, це люди, які цікавляться модними запонками і краватками", - розповів "Газеті.Ru" співробітник РСН.

Пізніше Нерознак окремо зустрівся з кореспондентами і, як розповідає один з учасників цієї зустрічі, з папірця зачитав так званий "стоп-лист" - список людей, заборонених в ефірі. "Що стосується Касьянова, Каспарова і Рижкова, про них ми не згадуємо, а якщо відбуваються якісь події з їх участю, поки будемо використовувати словосполучення" ліберал-радикали ", - пояснив кореспондентам Нерознак. "Америка - наш ворог", - додав головред ще одна теза для розуміння.

Вже минулого тижня слухачі радіостанцій, що входять в "Руську медіагрупу", могли помітити, що з новин зникли прямі включення. На самій радіостанції усі версії та матеріали тепер, перш ніж іти в ефір, попередньо вичитуються головним редактором.

Нові правила повною мірою спрацювали, коли в суботу в Москві пройшли антипрезидентські виступи "Іншої Росії".

Про те, що ОМОН жорстко розігнав "Марш незгодних", слухачі не дізналися. Лише одного разу, у випуску о 16.00, ведучий повідомив, що в Москві пройшло кілька мітингів і пікетів, зокрема, "близько 200 радикалів спробували провести несанкціоновану акцію на Пушкінській площі". "Ніяких серйозних інцидентів зафіксовано не було", - пояснив ведучий.

"Ну і що, що кілька відморозків-радикалів потрапили під руку, що про це повідомляти", - пояснив "Газеті.Ru" новий гендиректор РСН Олександр Школьник. У розмові з "Газетой.Ru" і Школьник, і Нерознак відкидають наявність будь-якої цензури та зміну політики. "Просто інформаційна політика стане більш зваженої", - запевняє Всеволод Нерознак. - Матеріали вичитуються, а проглядаються перед ефіром ".

На питання про "стоп-листах" Школяр сильно здивувався: "А що, хіба у вас їх немає? Хіба ви незалежні і не працюєте за замовленням? Не треба мені розповідати казки ". Правда, тут же побічно спростував своє риторичне тезу, заявивши, що "заборонених тем немає".

З тим, що інформаційна політика не змінилася, категорично не згоден колишній гендиректор Михайло Бакланов. "Наскільки я можу судити навіть по ефіру, зміни жахливі. Ми завжди пишалися прямими репортажами, які тепер скасовані. Характер новин змінився до невпізнання. По ефіру зрозуміло, що радіостанція тепер представляє одну з правлячих партій - "Єдину Росію".

Послухайте, яких депутатів стали цитувати постійно, які новини стали видавати ", - сказав Бакланов в інтерв'ю" Газеті.Ru ". "Прийшли не просто школярі, а двієчники, які мало розуміють в тому, що вони роблять. Школяр очолює дитяче мовлення на "Першому каналі", хоча там немає зараз дитячих програм, а Нерознака, між іншим, не вирішувалися випускати в ефір на Москву ", - обурюється колишній гендиректор. На його думку, що сталася зміна менеджерів безпосередньо пов'язана з підготовкою до виборів 2007-2008. РСН може розглядатися як потужний PR-ресурс, тому що охоплює гігантську аудиторію слухачів розважальних програм, які до інших інформаційних ресурсів нерідко вдаються.

"Російська служба новин", головним акціонером головної компанії якої вважаються структури "Лукойлу", і раніше ніяк не виглядала опозиційною на відміну, наприклад, від свого конкурента - "Еха Москви". "Ми ніколи не ставили собі за мету стати опозиційною радіостанцією, - пояснює Бакланов. - Ми були професійним ЗМІ, тобто об'єктивно висвітлювали події, що відбуваються. І робили свою справу настільки, наскільки могли в сучасних умовах. У станції були акціонери, які прагнули не сваритися з владою, тому що для них радіо - це бізнес. Але за 12 років ніхто з представників влади не командував мною. І якби спробував, то це було б неможливо ". Тепер, на його думку, "прислали повністю нову команду, яка буде діяти за наказом".